بازاریابی محتوا

محتوای همیشه سبز چیست؟ چگونه محتوای سبز بنویسیم؟

محتوای همیشه سبز

امروزه برای موفق شدن در دنیای اینترنت، نیاز به محتوا داریم. محتوایی که کامل باشد، جذاب باشد، و همیشه درحال بروز شدن باشد. ویژگی های محتوای همیشه سبز همین ها است! همانطور که میدانید برای دیدن شدن در موتورهای جستجو، به محتوا نیاز داریم. پس بیایید روی محتوا نویسی سرمایه گذاری کنیم.

محتوای همیشه سبز : تغییری بزرگ در کسب و کار!

به محتوایی که پس از گذشت مدت ها باز هم قابل استفاده، آموزشی، و به روز است، محتوای سبز میگویند. ما میخواهیم این نوع محتوا را به درختی تشبیه کنیم که در فصل های مختلف باز هم سبز است. بیایید سه ویژگی مهم که این نوع محتوا باید داشته باشد را بررسی کنیم :

محتوای مرجع بنویسید :

کامل بودن به معنای اضافه نویسی نیست! امروزه کاربران مقالات طولانی را نمیخوانند، پس شما نباید مقاله های طولانی بنویسید. “کم گوی و گزیده گوی”! مقاله ای که مینوسیدی باید محتوایی کامل و مرجع باشد و باید به 0 تا 100 آن موضوع بپردازید. هرچقدر محتوایتان کامل تر باشد، رتبه بهتری در سئو میگیرید. اما این نکته را فراموش نکنید که برای انسان بنویسید، نه برای گوگل.

به روز باشید :

دنیای ما همه روزه یا بهتر است بگوییم در هر ساعت در حال پیشرفت و تغییر است، پس یک محتوا نیز نباید ثابت بماند. اینجاست که تفاوت محتوای معمولی با محتوای همیشه سبز معلوم میشود. محتوایی که تولید میکنید را باید در زمان های نامعلوم آپدیت کنید و به مطالب آن بی‌افزایید تا از دید گوگل یک سایت مرجع دیده شوید. به عکس زیر دقت کنید :

محتوای همیشه سبز

همانطور که میبینید تولید محتوای همیشه سبز به چه میزان میتواند در پیشرفت و رشد شما کمک کند. اما به این نکته دقت کنید که شما ربات نیستید. یعنی در زمان های معلوم مثلا هر هفته محتوا را بروز نکنید چونکه در این حالت گوگل فکر میکند که شما ربات هستید و سایت شما را جریمه میکند یا حتی پنالتی میکند. پس در زمان های نامعلوم محتوایتان را بروز کنید.

محتوای جذاب و کاربر پسند بنویسید :

یادتان باشد که برای کاربران محتوا مینویسید، پس خسته کننده نباشید! کاربران محتواهایی که برایشان جذاب است را میخوانند و اگر محتوای شما برایشان جذاب باشد، به احتمال بسیار زیاد جزء کاربران وفادار شما خواهند شد. اگر میخواهید محتوایتان برای کاربران جذاب باشد، نیازشان را رفع کنید. ساده اما کامل بنویسید و به سوالاتشان پاسخ دهید.

چگونه محتوای همیشه سبز بنویسیم؟ + یکسری نکات

برای اینکه یک محتوای خوب بنویسیم، اول باید یک نویسنده یا مقاله نویس خوبی باشیم. سپس برای تولید محتوای همیشه سبز باید یکسری نکات را بدانیم و به آنها عمل کنیم تا کسب و کار خودمان را در گوگل رشد دهیم. با ما در ادامه همراه باشید تا یکسری نکات را بدانید :

  1. سعی کنید یک مکان خاص برای نوشتن داشته باشید، تا خلاقیت و استعدادتان خودش را بیشتر نشان دهد.
  2. همیشه یک زمان خاص و مشخص برای خودتان تعیین کنید و در آن زمان به مکان خاص خود رفته و بنویسید.
  3. برای خودتان یک هدف خاص داشته باشید. این هدف میتواند نوشتن یک مقاله ی 500 کلمه ای باشد، یا پاسخ دادن به سوالات کاربران در قالب مقاله. یعنی محتوای هدفمند بنویسید.
  4. همیشه در حال نوشتن باشید و از گامهای کوچک شروع کنید تا به گام های بزرگتر برسید. حتی وقتی حوصله ندارید، دست از نوشتن بر ندارید. میتواند یک دفترچه داشته باشید و روزی یک داستان کوتاه(مثلا 100 کلمه ای) بنویسید تا کم کم خلاقیتتان خودش را نشان دهد. “گر خواهی شوی خوشنویس، بنویس و بنویس و بنویس!”
  5. از کپی کردن محتوا اکیدا خودداری کنید. شما باید محتوای منحصر به فرد بنویسید تا از دید کاربران تکرای به نظر نرسید.
  6. محتوا را با چاشنی خلاقیت مخلوط کنید. خلاقیت باعث میشود تا محتوای شما جذاب تر شود. محتوای مرجع کمی طولانی است پس خلاقیت میتواند خسته کننده بودن محتوا را از بین ببرد.
  7. نکات سئو را رعایت کنید. از تگ های هدینگ درست استفاده کنید و در محتوای خود هرگز غلط املایی نداشته باشید. از علامت های نگارشی استفاده کنید تا محتوا خوانا تر باشد.
  8. از عکس های شخصی سازی شده استفاده کنید. میتوانید لوگوی برند خود را در عکس هایی که استفاده میکیند قرار دهید.
محتوای سبز

بازاریابی محتوا خیلی مهم تر از سئو است!

چه چیزی نیاز کاربران را رفع میکند؟ قطعا محتوا. هرچقدر محتوایی که مینویسید هدفمند تر، به روز تر، جامع تر، و جذاب تر باشد، رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر میرود. محتوا همه چیز را میتواند تغییر دهید. اگر شما در محتوایی که مینویسید نیاز کاربران را رفع کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید، آنها دفعات بعدی نیز به سایت شما سر میزنند و همین موضوع باعث افزایش ترافیک سایت، تعداد مخاطبان، افزایش فروش و درنهایت بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جستجو میشود.

جمع بندی

اگر میخواهید کسب و کارتان در دنیای اینترنت رشد کند، بهتر است همین امروز استراتژی سایتتان را بر پایه محتوای همیشه سبز بسازید. امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمکی کرده باشیم. اگر سوالی دارید، در بخش کامنت های این مقاله از دکترکامپ بپرسید تا ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .